Kompletní příručka pro začátečníky
11. 3. 2009
'`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´'Kompletní příručka pro začátečníky
'`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤Najdete zde podrobnou strategii, jak dosáhnout 3000 a více bodů a jak se připravit na převzetí druhé vesnice'
Do 500 bodů:
Zaměřte se především na suroviny pokud na vás nikdo nebude útočit,
což pravděpodobně nebude, protože budete patřit mezi nejsilnější hráče v okolí. Prozatím nebudujte žádné vojáky. Pokud by na vás někdo zaútočil, postavte několik kopiníků a opevnění. Vylepšujte budovy dokud nedosáhnete toho, co je na následujícím seznamu. Začněte surovinama, hlavní budovou a sklady. Poté vylepšujte selský dvůr, kasárna, opevnění a tržiště. Hlavní budova (Stupeň 5) Kasárna (Stupeň 1) Nádvoří (Stupeň 1) Tržiště (Stupeň 1) Dřevorubec (Stupeň 17) Lom na hlínu (Stupeň 17) Železný důl (Stupeň 17) Selský dvůr (Stupeň 4) Skladiště (Stupeň 14) Skrýš (Stupeň 4) Opevnění (Stupeň 5) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´ 500-600 budů: V této části body rostou pomaleji. Zaměřte se na obranu. Následující pořadí výstavby je ideální: 1) Vylepšete kasárna na stupeň 5, selský dvůr na 6. 2) Vybudujte kovárnu 3) Vyzkoumejte meč. 4a) postavte 400 šermířů a 400 kopiníků. 4b) mezitím, co se vám bude vesnice zaplňovat vojskem víc a víc, vylepšujte kasárna na stupeň 10 a párkrát vylepšete i selský dvůr. Hlavní budova (Stupeň 5) Kasárna (Stupeň 10) Kovárna (Stupeň 1) Nádvoří (Stupeň 1) Tržiště (Stupeň 1) Dřevorubec (Stupeň 17) Lom na hlínu (Stupeň 17) Železný důl (Stupeň 17) Selský dvůr (Stupeň 11) Skladiště (Stupeň 14) Skrýš (Stupeň 4) Opevnění (Stupeň 5) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´' 600-1000 bodů: Právě teď nastává ten pravý čas, abyste začali rabovat cizí vesnice. To nejlepší, co k tomu můžete použít je lehká kavalerie. Stavte v následujícím pořadí: 1) Hlínu a dřevo na stupeň 20 2) Železo a skladiště na stupeň 18 3) Stavte více obrany until you have 1.5 per point again. (Měli byste mít našetřené nějaké železo.) 4) Vylepšete hlavní budovu na stupeň 10, pak kovárnu na stupeň 5 5) Vybudujte stáj na stupeň 3 6) Vyzkoumejte špehy a lehkou kavalerii 7) Postavte 100 špehů a začněte špehovat vesnice okolo vás. Posílejte maximálně 3 skupiny najednou, každou s 20 špehama, takže vám zůstane 40 špehů doma. Někam na papír si zapište názvy vesnicí, které nemají žádnou nebo jen velmi malou armádu. 8)Postavte 35 lehké kavalerie. Začněte s celou kavalerií postupně útočit na všechny vesnice, které jste si poznamenali 9a) Ze surovin, které ukradnete, stavte další kavalerii 9b) Ze surovin, které vytěžíte, vylepšete opevnění na stupeň 15. Až budete mít 1000 bodů, měla by vaše vesnice vypadat nějak takto: Hlavní budova (Stupeň 10) Kasárna (Stupeň 10) Stáj (Stupeň 3) Kovárna (Stupeň 5) Nádvoří (Stupeň 1) Tržiště (Stupeň 1) Dřevorubec (Stupeň 20) Lom na hlínu (Stupeň 20) Železný důl (Stupeň 18) Selský dvůr (Stupeň 16) Skladiště (Stupeň 18) Skrýš (Stupeň 4) Opevnění (Stupeň 15) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸ 1000-2000 bodů: V tomto stádiu se připravíme na válčení. Vybudujeme naše zdroje na takovou úroveň, abychom měli stabilní příjem. Pořadí je následující: 1) Hlavní budova na stupeň 20 2) Tržiště na stupeň 10 3) Dřevo a hlína na stupeň 24 4) Železo na stupeň 22 5) Ujistěte se, že ke konci budete mít okolo 1400 šermířů a 1400 kopiníků. Nejlepší je začít stavět nejprve kopiníky, tím si našetříte nějaké to železo pro šermíře. 6) Také se ujistěte, že máte kolem 500 špehů '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°'`°¤¸¸.•' Při 2000 bodech, bude vaše vesnice vypadat asi takto: Hlavní budova (Stupeň 20) Kasárna (Stupeň 10) Stáj (Stupeň 3) Kovárna (Stupeň 5) Nádvoří (Stupeň 1) Tržiště (Stupeň 10) Dřevorubec (Stupeň 24) Lom na hlínu (Stupeň 24) Železný důl (Stupeň 22) Selský dvůr (Stupeň 22) Skladiště (Stupeň 18) Skrýš (Stupeň 4) Opevnění (Stupeň 15) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°'`°¤¸¸.•' 2000-3000 bodů: Toto je konečné vývojové stádium vaší vesnice. Nejdůležitější věcí je stavět kovárnu. 1) Vylepšete železo na stupeň 24 2a) Vyzkoumejte sekerníky 2b) Vylepšete skladiště na stupeň 20 3a) Začněte stavět sekerníky, 500 minimálně 3b) Vylepšete kovárnu na stupeň 20. 4) Ujistěte se, že máte alespoň 350 lehké kavalerie 5) Ujistěte se, že máte alespoň 750 špehů 6) Dostaňte se alespoň na 2000 šermířů a 2000 Hlavní budova (Stupeň 20) Kasárna (Stupeň 10) Stáj (Stupeň 10) Kovárna (Stupeň 20) Nádvoří (Stupeň 1) Tržiště (Stupeň 12) Dřevorubec (Stupeň 24) Lom na hlínu (Stupeň 24) Železný důl (Stupeň 24) Selský dvůr (Stupeň 22) Skladiště (Stupeň 20) Skrýš (Stupeň 4) Opevnění (Stupeň 15) Tento návod je samozřejmě potřeba přizpůsobovat vaší situaci - například, když jste pod útokem, určitě pro vás bude dobré stavět více obrany, atd... '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´' Několik poznámek: 1. největší chyba, kterou dělá spousta lidí je, že vylepšují kasárny, kovárnu, atd. i mezitím, co teprve vylepšují těžení. Toto je obrovské plýtvání, tak to nedělejte! Kromě selského dvora a skladiště, které vylepšovat potřebujete, prostě ignorujte zbytečné stavění. (Třeba skrýš nemusíte vylepšovat, dokud na vás někdo nezaútočí.) A opravdu nepotřebujete beranidla a katapulty, dokud se nerozhodnete postavit panský dvůr a vzít si druhou vesničku, kde je potřeba zničit opevnění. Stavět dílnu a 10 beranidel plus 10 katapultů vás odhodí o spoustu míst za vašeho souseda, který se soustředí jen na suroviny. 2. další běžná chyba je, že lidé se pouští do boje s protihráči, kteří jsou aktivní. Ignorujte je, vyberte si slabého a neaktivního. A pokud vaše farmy rabuje i někdo jiný, nic se neděje. Rozdělte vaši lehkou kavalerii a farmujte kdykoliv dostanete možnost se přihlásit ke hře. '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´'''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸ Menší shrnutí na závěr: Pokud se nedostanete do větších potíží (nikdo se vás nesnaží nakopat do zadku a nejsou žádné velké bitky), měl by váš vývoj postupovat asi takto: Posilujte těžbu surovin. Začnětě rabovat s kopiníkama, posilujte těžbu surovin, postavte kavalerii a začněte masit OBROVSKOU armádu kavalerie. Začněte rabovat o sto šest, posilujte těžbu surovin, až dosáhnete rozhodujícího bodu, postavte panský dvůr (krom toho i dílnu). V této chvíli budete mít nadbytek surovin. Cílem této strategie je, že v tuhle chvíli začnete stavět armádu jako kdybyste se zbláznili! Vybudovat armádu zabere čas, hodně času. Pokud v tuto chvíli vaše kasárna/stáje/dílna nepracují jako švýcarský hodinky, děláte něco špatně! A nakonec: VYLEPŠUJTE KASÁRNA. Ve všech vašich vesnicích potřebujete kasárna aspoň na stupni 20, protože rychlost stavby vojska je největší brzda. Originální návod a spousty dalších informací (v angličtině) najdete na http://wiki.tribalwars.net '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´'°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸ Dvě podstatné informace 1) S vojsekm které vam někdo zašle na podporu nemůžete útočit, slouží pouze k obraně!! 2) rabujte opuštěné vesnice vedle vás, produkce surovin tam stále běží na plné obrátky takže tam vždy jednou za čas vyšlete jednotky, uvidite s jakymi dárečky se vám vrátí :)) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´'`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤ Funkce jednotlivých jednotek Útočné jednotky Sekerník - vymlati pekne pechotu, hlavne kopniky, nutno vyzkouset :) Špeh - posilat do vsech dulezitejch utoku zjisti pocet jednotek, pocet surovin, urovne budov...znici ho jen souperovi spehove...posila se jako prvni utok aby se zjistila sila protivnika bez dalsich jednotek, pro mensi ztraty doporucuji postavi alespon 1000 Lehká kavalerie - nejlepsi utocna jednotka rychlost, sila, velka nosnost ukradenych surovin ale umira na kopinicich Lučištník na koni - nejlepsi kombinace s lehkou kavalerii znici kopitniky a lehka pak znici zbytek Beranidlo - alespon 50 posilat v prvnich utocich znici zed a jeji bonus k obrane Katapult - vhodny spise pro utoky do dalky a proti silnym hracum nici jakekoli budovy cil se urcuje pri vyslani utoku vetsinou se utoci na Selský dvůr aby souper nemohl stavet vojaky diky nedostatku obyvatel, dalsi na sochu, zed, i na trziste se hodi, ale bacha utoci jako posledni, proto katapulty posilejte v poslednich utocich :) '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤ Obranné jednotky: Kopiník - hlavne proti lehke kavalerii, i tezke Šermíř - proti lukostrelcum a sekernikum (vetsinou se utoci s lehkou kavalerii tak mit vic kopiniku) Lučištník - dobrej proti vsem jednotkam krome lukostrelcu na konich Špeh - zabranuje nepratelskym spehum zjistit informace o poctu jednotek, surovin, urovnich budov, spehy ve vesnici ti znici, az po armade, jinak ne Paladin - jen jeden pro kazdeho hrace pomaha pri posilani pomocnych jednotek do dalsich vesnic tim ze zrychli jejich pochod (i nejpomalejsi slechtic-rychlost 35 ma rychlost 10)-plati pouze u podpory!!! '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸. Těžká kavalerie - rychla jednotka urcena jak pro obranu tak pro utok ale stoji moc surovin a lidi prej se nevyplati, muj nazor je ze se vyplati -(stoji moc zeleza, ale to se pekne meni na trzisti:)Kopiník: Toto je obranný typ. Jeho hlavní obranna je proti jízdě. Co to znamená? Kopiník by měl být používán pro útok na šedé vesnice. Ale později by měl zůstávat ve vaší vesnici na obranu proti jízdě. Má slabou obranu proti všemu, co není jízda. Proto by měl být podporován šermíři. Šermíř: Je vhodný, když nikdo nemá kavalérii, tak potom je perfektní do obrany. Bohužel si vezme hodně železa. Nic méně jak jste pravděpodobně zpozorovali, nic jiného se nedá dělat. Šermíři jsou brilantní obránci a to je jejich primární role. Mohou být užíváni pro podporu velkého útoku, ale obecně by měli být umístěni ve vesnici pro obranu. Sekerník: Toto je vaše útočná jednotka. V obranně jsou bezcení. Unesou mnohem méně surovin než-li ostatní pěší jednotky. Špehové: Slouží k vyšpehování nepřítele-kolik má jednotek doma, venku, kolik surovin a jaké má budovy. Také slouží k odražení špehů nepřítele, které by případně poslal k vám. Nikdy neútočte naslepo a raději pošlete nejdříve špehy a poté si vypočítejte, dle zjištěných informací, v kalkulátoru (naleznete na Nádvoří), zda-li by váš útok vyšel. Kavalerie Lehká kavalérie může nést nejvíce kořisti a je užitečná i proti sekerníkům-používá se především pro rychlý útok. Těžká kavalérie je kombinace sekerníku, šermířů a kopiníků. Ale těžká jízda není až tak úžasná (hlavně dokud máte 1-2 vesnice). Podívejme se na nějaký výpočet, proč se těžká jízda /dále jen TJ/ nevyplatí (budeme ignorovat čas a suroviny). 1 jednotka TJ si vezme 6 populace. Zatímco pěchota vždy jen 1 jednotka=1 populace. Kdybychom měli dělit všechny statistiky TJ 6 tak nám vyjde: 25 útok ve srovnání se 40 u sekerníka, 33 obrana proti pěšákům oproti 50 u šermíře a 13 obrana proti jízdě oproti 45 u kopiníka. Obráceně můžete násobit jakoukoli z těchto pěších jednotek 6 a potom uvidíte, že jsou daleko lepší než nějaká TJ. Samozřejmě problém je v tom, že musíte rekrutovat několik jednotek různého druhu. Nesmím zapomenout, že když útočíte kavalérií, tak utrpíte více ztrát¨, když má protivník na obranu kopiníky. Pokud by vaši špehové zjistili, že má protivník pouze šermíře, tak určitě využijte kavalérii. Beranidla: Sice jsou drazí, ale skutečně hodnotná jednotka pro zničení opevnění.Opevnění na vysoké úrovní je pro každého útočníka černou můrou. Beranidla jsou cestou z této můry. Vy jako útočník máte výhodu si vypočítat, zdali jste schopni prorazit obranu-obránce takový luxus nemá. Beranidla jsou ohromná podpora k vašim sekerníkům (respektive útočným jednotkám) a samozřejmě zničením opevnění redukují vaše ztráty. Katapulty: Taky výborná věc. Slouží k ničení nepřátelských budov. Je dobré ničit farmu (aby si nemohl stavět další jednotky, kasárna (ke zpomalení nepřítelovi produkce jednotek) anebo se dají použít i na ničení opevnění. Simulátor Když kliknete na Nádvoří ve vaší vesnici, tak je to vlevo pod obrázkem. Toto není vojenská jednotka či budova, ale slouží k výpočtům, zda-li jste schopni prorazit nepřítelovu obranu.Nepodceňujte používání simulátoru!!!! '`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°´''`°¤¸¸.•'´O`'•.¸¸¤°'`°¤¸¸.•' LEHKÝ NÁVOD PRO KTEŘÍ NEVÍ JAK ASI STAVĚT Cíl jedna (méně než 1000 bodů) 10.úroveň opevnění, mít vyzkoumané šermíře, a skauty a mít 300 kopiníků, 300 šermířů a 150 špehů. Farmařit ze začátku je risk. Soustřeďte se na obranu. Cíl dva (1000 bodů) 20.úroveň opevnění, vyzkoumat lučištníky, 750 kopiníků, 750 šermířů, 200 lučištníků a 400 špehů-toto je minimální obranný obrys pro vesnici s 1000 body. Jakmile máte toto vše, tak se můžete vrhnou na budování dolů. Cíl tři (1500-2000 bodů) 1500-2000 kopiníků, 1500-2000 šermířů, nějaké lučištníky, 750-1000 špehů. Cíl čtyři (2000-3000 bodů) 2500+kopiníků, 2500+ šermířů, opět kdo chce tak i lučištníky a 1000+ špehů. Toto je příprava pro obsazení další vesnice. Cíl pět (4000+ bodů) 3000 kopiníků, 3000 šermířů a 1000+ špehů. A nyní se vrhnou na budování útočných jednotek (sekerníků a případně lehké kavalérie). Nyní jste připraveni ubránit svoji vesnici a začít stavět budovy potřebné pro akademii. Vytvoření vlastního šlechtice: Je třeba postavit 20 úroveň Hlavní budova, 20. úroveň kovárna a 10 trh. Výběr cíle je zde několik věcí, nad kterými je třeba se zamyslet: 1)jak daleko je váš cíl, jak silný je váš cíl, je váš cíl v kmenu (nikdy neútočte na člena kmenu, ledaže by jste dostali povolení od vedení kmene, vyjma kmenů, jež jsou ve válce s námi) 2)tak našli jste oběť? Tak nejdříve pošlete špehy. Vypočítejte si v simulátoru hrubý výsledek a poté útočte. 3)Měli byste vědět, že každá vesnice má oddanost 100%-šlechtic sebere nepříteli 20-35% oddanosti. Pokud toto číslo klesne na 0 a méně, pak je vesnice vaše, vaše útočící jednotky zůstanou ve vesnici, doku je nestáhnete zpět.. Každou hodinu přibude vesnici 1 bod oddanosti. 4)Řekněme, že máte 1 šlechtice, a že chcete zaútočit na někoho, kdo je něco přes 10 hodin od vás, tak je to pro vás moc daleko. Šlechtic napadne vesnici a sebere ji nějakou oddanost, ale pak ho čeká 10 hodin cesta zpět (to přibude vesnici 10% oddanosti), poté 10 hodin bude muset jít tam (+ dalších 10% oddanosti přibude) a to nepočítáme čas, který ztratíte, nežli ho pošlete znovu (budete třeba ve škole, práci, spánek atd.). To je důvod. Proč si hledat vesnici blíže k vám.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář